Lievegem

Burger en welzijn

Burgerzaken - gezondheid - kinderen en jongeren - lokaal mondiaal beleid - OCMW en welzijn - senioren - veiligheid en preventie

Vrije tijd

Bibliotheek - cultuur - evenementen - jeugd - lokaal dienstencentrum - sport - toerisme - verenigingen - winkelen

Wonen en omgeving

Bouwen en wonen - dieren, klimaat en milieu - mobiliteit en openbaar domein

Ondernemen

Handel en horeca - landbouw en tuinbouw - lievegembon - markten en ambulante handel - ondersteuning - starten

Bestuur

Beleid - bestuursorganen - intergemeentelijke samenwerkingsverbanden - organisatie - protocol

 

Banner
Banner image
  1. Home
  2. Aangifte van een verhuis naar het buitenland

Aangifte van een verhuis naar het buitenland

Thuisloket - Aangifte verhuis buitenlandAfspraak maken - Verhuis buitenland (Belg)Afspraak maken - Verhuis buitenland (niet-Belg)
Wat

Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden aan jouw gemeente.

Voorwaarden

Je verhuist effectief naar het buitenland.

Procedure

Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden bij de dienst Burgerzaken van jouw gemeente. Je doet dit ten laatste de dag voor jouw vertrek naar het buitenland.

  • De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.
  • Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
  • Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.

Na de aangifte ontvang je een document waarmee je je op het gemeentehuis, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.

Als je nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet je deze eerst aanvragen, vóór je je uitschrijft.

Wat meebrengen?
  • adres in het buitenland
  • identiteitskaart van elk lid van het gezin boven de 12 jaar
  • bijbehorende puk- en pincode.
Links
Meer informatie op de website van de Federale overheid

Burgerzaken

Telefoonnummer

09 396 23 00

Telefonisch bereikbaar van 9.00 - 12.00 uur en van 14.00 - 16.00 uur.

Contacteer ons

logo Lievegem

Lokaal bestuur Lievegem, Kasteeldreef 72, 9920 Lievegem - BE0697.609.152
Elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur op 09 396 23 00 of via info@lievegem.be.

Cookieverklaring | Disclaimer | Fout of onduidelijkheid melden | Privacyverklaring | Producten en diensten | Toegankelijkheidsverklaring

Volg Lievegem op

facebookOnze FacebookpaginainstagramOnze Instagram paginaflickrBekijk foto's van onze gemeente op Flickr